FAQ Bloembollen
Mag ik zelf bloembollen meenemen naar de U.S.A. als handbagage ?
Ja dat mag, echter deze bollen dienen dan wel voorzien te zijn van een speciaal certificaat. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen. Houd er wel rekening mee dat deze procedure ongeveer 1 week duurt.
Hoe lang is een pakket onderweg?
Dit is afhankelijk van het land van bestemming. Het precieze aantal dagen is ook vaak moeilijk in te schatten. Dit komt doordat de douane af en toe extra controles uitvoert. Dit kan tot vertraging leiden. Op onze website kunt u onder de optie Verzendtijden/levertijden een indicatie krijgen van het aantal dagen dat een pakket onderweg is.
In welke talen is de cultuuraanwijzing te verkrijgen?
De cultuuraanwijzingen zijn er in 11 talen. Indien het land van ontvangst geen eigen cultuuraanwijzing heeft, sturen wij meestal een Engelstalige mee. Soms wordt deze gecombineerd met een Spaanse of Duitse. Op onze website kunt u onder de optie landinformatie zien welke cultuuraanwijzing naar welk land gezonden wordt
Kunnen alle bloembollen overal geplant worden?
Helaas is dat niet mogelijk. De bloembollen stellen wel eisen aan de ondergrond en het klimaat. Zo kunt u het beste in rotsachtige omgevingen narcissen planten. Deze hebben namelijk weinig voeding nodig uit de grond. Het blijft natuurlijk altijd mogelijk om bloembollen in potten te planten. Ook het planten van bloembollen in het zuidelijk halfrond kan problemen opleveren. Door het tegengestelde klimaat dient er rekening te worden gehouden met de natuurlijke cyclus van de bloembol.
Waarom is het alleen mogelijk om tulpen en narcissen in het najaar te verzenden?
Bloembollen zijn natuurproducten. De bollen hebben een cyclus van een jaar. Deze cyclus is wel te beïnvloeden, alleen als je dit beïnvloedt, zijn er ook nadelen. Zo kan een bol in een koelcel een kunstmatige winter krijgen en nadat de bol uit deze kunstmatige winter wordt gehaald, bloeit hij binnen een aantal weken (dit zijn de tulpen die u in januari of februari kunt kopen). Als wij deze bollen alleen zouden gaan verzenden, gaan ze al uitlopen in de doos en komt de kwaliteit erg onder druk te staan.
Aangezien wij streven naar een bloeigarantie van de bollen in het voorjaar, exporteren wij uitsluitend in de periode die voor de betreffende bollen geschikt is.
Kan ik een catalogus per post ontvangen ?
Voor zakelijke klanten hebben wij een speciale catalogus met allemaal ideeën en producten die u bij ons kunt bestellen. Deze kunt u per mail bij ons aanvragen. Wij hebben voor particulieren klanten een beperkt assortiment beschikbaar dat alleen op de website staat en niet als een papieren catalogus verkrijgbaar is.
FAQ Betaling
Wanneer wordt er BTW geheven op de prijzen van de pakketten?
BTW wordt altijd geheven op pakketten die binnen de EU verzonden worden. Het factuuradres is hierop niet van invloed, het gaat om het afleveradres. Pakketten die buiten de EU verzonden worden zijn altijd vrij van BTW.
FAQ Bestelling:
Wat zijn de verzendkosten en waar vind ik deze?
De verzendkosten zijn afhankelijk van verschillende factoren. Het aantal pakketten, het gewicht van de pakketten en het land waarnaar de pakketten gezonden moeten worden. Als u de bestelling selecteert in uw winkelmandje en daar kiest voor afrekenen kunt u het land kiezen en krijgt u de kosten voor de verzending te zien.
Kan ik een persoonlijk kaartje toevoegen aan de bestelling
Bij uw bestelling kunt u een tekst opgeven die wij op een kaartje afdrukken. Als u liever een persoonlijk kaartje of brief bij uw bestelling wilt toevoegen is dat ook mogelijk. U kunt dit kaartje dan opsturen naar Postbus 30, 2050 AA, Overveen onder vermelding van het bestelnummer. Geef wel bij uw bestelling aan dat u een kaartje naar ons opgestuurd.
Kan ik mijn bestelling aanpassen
Dit is afhankelijk in welk deel van het bestelproces het pakket zit. Het aanpassen van een order is mogelijk tot het moment dat het pakket naar onze inpakafdeling gaat of dat de bloembollen ter keuring worden aangeboden aan de Keuringsdienst.
Aanpassingen kunt u het beste doorgeven per mail onder vermelding van het bestelnummer.
Hoe kan ik zien of mijn pakket is afgeleverd
Voor alle bestemmingen binnen de Europese Unie kunnen wij de Track and Trace bekijken. Mocht het pakket niet zijn afgeleverd kunnen wij de status voor u opvragen en naar u toe zenden.
Voor zendingen buiten de Europese Unie is het afhankelijk van het land en het gewicht van het pakket of wij een Track and Trace hebben.
Is het mogelijk om bloembollen met een certificaat naar mijn eigen adres te laten versturen zodat ik ze zelf meeneem of doorstuur naar mijn relatie ?
Ja dit is mogelijk in de periode van 15 september tot en met eind november, alleen is niet via de website te bestellen. Levertijd ongeveer 14 dagen